Salg for ikke-selgere

Få innsikten og kompetansen som skal til for å utvikle en salgsstrategi for din virksomhet.
Velkommen til denne kursrekken bestående av fem moduler. Modulene legges ut fra mai til juni på denne siden, og du kan gjennomføre når det passer for deg.
Modul 2: Posisjonering Tema
● Value Proposition: Hva gjør deg unik, og hvorfor skal kunder bry seg? ● Kundereisen: Hvordan tilpasse salgs- og markedsføringsstrategi til kundens beslutningsprosess ● Buyer Personas: Kartlegging av beslutningstakere og brukere ● Sales Playbook: Strukturert tilnærming til salgsarbeid ● Budskap og kommunikasjon: Hvordan tilpasse messaging til ulike målgrupper Mål: ● Gi forståelse i hvordan skape en tydelig og attraktiv posisjonering ● Gi verktøy for å forstå og kommunisere effektivt med ulike kjøpere
Modul 1: Go-To-Market Plan Se opptaket her: Tema
Hvilke kommersielle tilnærminger og mekanismer kan du lene deg på i GTM-fasen
Hvordan påvirker størrelsen på kunde, betalingsvilje, salgssykluser mm. Valgmulighetene dine når det kommer til kommersiell lansering i GTM-fasen
Refleksjonsspørsmål til modul 1:
Hvilke kommersielle tilnærminger og mekanismer (f.eks. direkte salg, partnere, kanalstrategi, pilotprosjekter, abonnementsmodeller, freemium, osv.) vurderer du som mest relevante for din GTM-fase? Hva gjør disse særlig egnet for ditt produkt eller tjeneste?
Hvordan påvirker kundeprofilene dine – som størrelse, kompleksitet, beslutningsprosess og betalingsvilje – hvilken GTM-tilnærming som er mest hensiktsmessig? Har du behov for ulike tilnærminger for ulike segmenter?
Hvordan påvirker lengden og kompleksiteten i salgssyklusen dine valg i den kommersielle lanseringen? Hva krever dette av deg når det gjelder ressursbruk, prioriteringer og skalering av salgsinnsatsen?
Lykke til med refleksjonsspørsmålene til neste modul. Se fanen program for de neste modulene, og bli "kjent" med foredragsholder i fanen forelesere.