Kursinnsikt
Dette er favorittene til å vinne Norges beste kundeservice 2023
Vi kan nå avsløre hvem som er blant topp tre til å vinne priser for Norges beste kundeservice i sin kategori under Kundeservicedagene i mai. Kategoriene er: bank, forsikring, telefon, bredbånd, strøm, TV, reise, offentlig og åpen klasse.
Norsk Kundeserviceindeks, eller KSIndeks, måler egne kunders tilfredshet med kundeservicen i en virksomhet. Den måler områder som ventetid, serviceinnstilling, kompetanse, løsningsgrad, kundetilfredshet, anbefalingsgrad og mye mer.
Kandidatene som nå er blant topp tre i sin kategori har ifølge kundene alle jobbet hardt, ytt det de kan og gitt god service i 2022. Det er derfor de nå hylles blant kundene, og er blant de beste i landet i sin bransje.
KSIndeks-målingen startet i 2010. Kantar var ansvarlig for KSIndeks frem til 2021, og bidrar fremdeles med datainnsamling og analyse. CustomerTrends overtok ansvaret for KSIndeks høsten 2022.
Dataene baserer seg på et representativt utvalg på over 40 000 respondenter. Undersøkelsen blir sendt ut til flere tusen kunder hver måned, og rundt halvparten av disse har faktisk vært i kontakt med et kundesenter siste 14 dagene.
Svarene fra dette utvalget danner grunnlaget for KSIndeks-målingen og KSIndeks-prisene. Selve kåringen av vinnerne skjer under festmiddagen på Kundeservicedagene 10.-11. mai 2023.
Topp tre i sine respektive kategorier er...
Nysgjerrig på mer?
Kundeservicedagene ble for første gang arrangert i 2015, og er blant Skandinavias fremste konferanser inne kundeserviceledelse og et yndet møtested for kundeservicebransjen.
Lyst til å lære mer om fremtidens kundeservice? Bli med på konferansen du også!