Kursinnsikt
3 grunner til å bli med på Kundeservicedagene
Inspirasjon, faglig påfyll og et fyrverkeri av en festmiddag. Tør du gå glipp av Norges største konferanse innen kundeservice?
Hva har en etisk hacker, en futurist og komiker Christian Mikkelsen til felles? Jo, alle kommer til Kundeservicedagene 2023 på Fornebu i mai.
Konferansen er årets høydepunkt for alle som jobber med kundeservice. Her blir du oppdatert på siste nytt og får høre spennende foredrag med internasjonale keynotes og norske eksperter innen kundeservice, ledelse og teknologi.
– Det skjer enormt mye innen den teknologiske utviklingen for tiden! Og forbrukertrenden er i endring. Det er nye plattformer og ny teknologi. Hvordan kan vi bruke det og levere en god kundeopplevelse? Det håper jeg Kundeservicedagene kan gi oss svaret på, sier Kristin Haug, prosjektleder i Tekna for Kundeservicedagene.
Konferansen arrangeres for niende gang, og har de siste årene hatt rundt 400 deltagere årlig. Det gjør Kundeservicedagene til en av de fremste konferansene innen kundeservice i Skandinavia.
– Det er et årlig høydepunkt, sier Jørgen Reiten, leder for kundeservice i Komplett.
Han har vært på mange av konferansene siden oppstarten, og deltatt i ressursgruppen som har satt sammen årets program.
– Kundeservicedagene er en perfekt balanse mellom å drømme seg bort i trender og hva fremtiden kan bringe, og helt konkrete caser og tips du kan ta med deg på jobb. Du kommer lett i kontakt med likesinnede på tvers av bransjer og potensielle samarbeidspartnere – og da er veien kort til å få i gang gode, konstruktive dialoger også i etterkant av konferansen!
Fortsatt usikker? Her er tre grunner til å få med deg Kundeservicedagene 2023:
1. Hold deg oppdatert!
Kundeservicedagene har et fyldig program med et hav av interessante foredrag, keynotes og Q&As.
– Du kan også sette sammen ditt eget program. Det er flere parallelle sesjoner og workshops der du kan dypdykke i temaene du er ekstra interessert i eller opptatt av. I tillegg blir det live podcast på scenen, forteller Haug.
Fra fellesprogrammet trekker hun fram futuristen og den strategiske rådgiveren Matthew Griffin fra Storbritannia. Han kommer for å fortelle om fremtidens kundeopplevelser.
– Griffin er en tungvekter, og jobber for store, internasjonale selskaper i ulike bransjen. Han kan gi et innblikk i hva som rører seg i disse selskapene, og hvordan de jobber med innovasjon.
Den etiske hackeren Jamie Woodruff kommer også fra Storbritannia. Han skal snakke om kundesikkerhet og fortelle om det økte trusselbildet.
– Han blir leiet inn av selskaper til å finne sikkerhetshull.
Blant de norske foredragsholderne trekker Haug fram Donatella De Paoli fra Handelshøyskolen BI. Hun skal snakke om endringer i hvordan vi manøvrerer med tanke på ledelse. Marianne Selle fra Microsoft skal snakke om hvordan vi leder med tanke på innovasjon.
Metaverset og ChatGPT-4 fra OpenAI er blant temaene som Haug gleder seg til å høre mer om under konferansen.
– Det er mye nytt innen kunstig intelligens. Den nye tekstroboten GPT-4 er allerede en stor snakkis og temaet er mange nysgjerrige på. Vil det gi verden nye muligheter innen chatbot?
Interessert? Les hele programmet her!
2. Tilgang til det største nettverket innen kundeservice
Jepp, du leste riktig. Med 400 deltagere, som alle er på jakt etter den ultimate kundeopplevelsen, er Kundeservicedagene en unik arena for deg som vil bygge nettverk.
Her kan du få hjelp og informasjon med konkrete problemstillinger, eller bare skaffe deg oversikt over hva som er aktuelt i bransjen. Eller rett og slett skaffe deg nye venner.
– Utstillerne som står på stand er viktige aktører under Kundeservicedagene. Det er mange som søker etter svar på utfordringer, og i utstillingsområdet har du mulighet til å bygge nettverk med forskjellige aktører og få informasjonen du trenger, utdyper prosjektlederen.
Kundeservice er et vidt begrep, og på konferansen vil du finne en god blanding av deltakere fra ulike bransjer, og både private og offentlige virksomheter.
– Uansett bransje, og uavhengig om du skaper et produkt, tjeneste, opplevelse eller løsninger, har alle deltakerne en kunde. Det gir deg en utrolig mulighet til å høste av andre erfaringer og få tips og råd.
3. Kårer Norges beste kundeservice
Første konferansedag onsdag 10. mai avsluttes med en festmiddag, som av tidligere deltakere blir beskrevet som et «fyrverkeri» av en kveld. Festmiddagen blir loset gjennom av komiker Christian Mikkelsen.
Og kveldens absolutte høydepunkt er en prisutdeling der totalt ti priser skal deles ut. Den gjeveste av dem alle er utdelingen av prisen «Norges beste kundeservice». Prisen er basert på en massiv undersøkelse av data samlet inn fra hele landet, og presenteres av CustomerTrends sammen med data fra Kantar.
– Sbanken vant i fjor. Det blir spennende å se hvem som blir årets vinner, sier Kristin Haug.
Gled deg! Kundeservicedagene er en strategisk forfriskende møteplass med fokus på teknologi, innovasjon, ledelse og kundeservice.