Hopp til innhold
Alle kurs og arrangementer

Beredskap – metodikk for beredskapshåndtering

ESRA webinar

Streaming
Dette arrangementet er ikke lenger aktivt, se vår kalender for kommende kurs og arrangementer.
Personlig ESRA-medlem (gratis)
Kr 0
Øvrig deltaker
Kr 500
19. okt. 2023
kl. 12:00 - 14:00
Streaming
Avbestillingsfrist: 10/19/2023
Kursnummer: 45665
Kontakt: Stine Stokkeland - +4790887480

Utforsk de nyeste fremskrittene innen beredskapsplanlegging og lær av tidligere krisehåndtering.

Beredskap er et avgjørende aspekt som handler om å være grundig forberedt på uventede kritiske situasjoner. Det er viktig å fokusere på å forhindre uønskede hendelser, samtidig som det er en betydelig utfordring å være tilstrekkelig forberedt når en kritisk situasjon faktisk oppstår.

I dette seminar vil vi utforske de nyeste fremskrittene innen beredskapsplanlegging og se nærmere på hvordan visse kritiske situasjoner har blitt håndtert og hva vi kan lære av dem. Det vil settes av tid til diskusjon etter hvert innlegg.

Program:

12:00 Velkommen Møteleder: Terje Dammen, OKEA, Styremedlem i ESRA

12:05 Ny revisjon NORSOK Z-013 Risk and emergency preparedness assessments. Hva er nytt?
Terje Dammen, OKEA, Styremedlem i ESRA

12:40 From Robustness to Resilience: Resilience perspectives contribution to Emergency Preparedness (engelsk/norsk)
On theory, practice, the recent CER Directive (Critical Entities Resilience) and the NIS 2 Directive (The Directive on security of network and information systems) that Norway needs to follow. The directives cover 11 critical infrastructures.
Ivonne Herrera, Studio Apertura

13:15 Quantifying human performance for simulation of passenger ship evacuation in polar climate
According to international standards, passenger ships sailing in polar waters must when appropriate, provide thermal protective immersion suits (TPIS) for all passengers on board in the event of an emergency or evacuation. The distribution and donning of TPISs take time and wearing them may influence the passengers' walking speed and mobility. The IMO requires computerized evacuation simulation of passenger ship excluding the effects of heel, trim, dynamic movement of the ship and also donning and walking with the TPIS. A safety factor of 25% is added to the total simulated assembly time to account for the negative impact of the aforementioned stressors. In the case of evacuating a passenger ship in polar waters, it is critical to know whether this 25% safety factor can account for the time required to distribute and don the TPIS, as well as the impact of heel, trim, smoke, and so on. This issue is addressed by investigating the time required to don a TPIS and by measuring the effect of wearing a TPIS on individuals. Furthermore, the results of the experiments were used in a ship evacuation model to evaluate the impact of deploying the TPIS, on the assembly and abandonment time for a passenger ship operating in polar waters.
Henrik Azizpour, Alstom Norway AS

Fagnettverket Tekna Jernbane er invitert til å bli med på webinaret!

Relaterte kurs og arrangementer

Del