Tema: Ledelse og utvikling
Snapchat for ideelle organisasjoner
Ved effektiv bruk av sosiale media som Snapchat kan ideelle organisasjoner nå ut til flere og skape flere samtaler om samfunnsutfordringer-og løsninger.
Slik når du organisasjonens kommunikasjonsmål med Snapchat
Snapchat for ideelle organisasjoner, sosiale entreprenører, pro bono-konsulenter og Tekna-tillitsvalgte:
Sammen med Prospera inviterte Tekna til et arrangement 23. januar der vi lærte hvordan Snapchat kan brukes for frivillige organisasjoner.
Ved å ta i bruk sosiale media som Snapchat mer effektivt, kan vi nå ut til flere mennesker og dermed skape flere samtaler omkring samfunnsutfordringer-og løsninger.
De fleste sosiale medier er en blanding av personlige meldinger og markedsføring. For et år siden kom Snapchat med en oppdatering som ryddet i dette og skilte mellom sosialt innhold og det som kommer fra andre aktører. Dermed ble kanalen godt egnet for ideelle organisasjoner. Hør mer om dette!
Per Christian Strand Teslo fra Snapchat ga nyttige tips til hvordan man kan bruke Snapchat
Per Christian Strand Teslo – Snapchat – PPT
Brage Haugan Størkersen fra Flyktninghjelpen snakket om hvordan Flyktninghjelpen bruker Snapchat til å kommunisere med målgruppen sin
Brage Haugan Størkersen – Flyktninghjelpen – PPT
Se opptak fra tidligere arrangement i regi av Tekna og Prospera.