Hopp til innhold
En finger som peker på en dataskjerm hvor det står: ChatBot AI

Tema: Informasjonsteknologi

KI-kompetanse på jobb: Alle må ha det, men hvem tar ansvaret?

Oppdatert: 12. aug. 2024 Streaming

Ifølge NHO trekkes kunnskap frem som den viktigste forutsetningen for å lykkes med kunstig intelligens (KI). Bedriftene som tar i bruk kunstig intelligens, oppnår mer effektivitet, lønnsomhet og verdiskaping.

Men hvem har egentlig ansvaret for at de ansatte har grunnleggende kunnskap om KI? Er det et lederansvar eller må den ansatte selv sørge for å holde seg oppdatert? Og hvilken kunnskap er det egentlig behov for når vi snakker om KI?

Arrangementet er en debatt der du også får de ferske resultatene fra undersøkelsen der Tekna har kartlagt KI-kompetansen blant medlemmer.

Debattdeltakere:

  • Elisabet Haugsbø, president, Tekna
  • Liv Dingsør, daglig leder, Digital Norway
  • Ingvild von Krogh, leder for teknologipolitikk, Abelia
  • Anne Line Stampe, Fagansvarlig 365, DNB

Les også