Aktuelt
Vakten skal bli mer effektiv
Vi endrer våre rutiner i vakten. Fra 1. januar skal første medlemshenvendelse til vakten være via e-post, slik at denne blir håndtert på den beste og mest effektive måten.
I 2025 endrer Tekna litt på rutinene for medlemmer som tar kontakt for å få hjelp av Teknas juridiske vakt. Heretter ønsker Tekna at første henvendelse fra medlemmene kommer på e-post, og ikke telefon, slik at hjelpen blir mer målrettet.
– For å gjøre kontakten mer effektiv, ber vi deg først forklare utfordringen via e-post. Slik kan vi best sette oss inn i saken, før vi besvarer henvendelsen over telefon eller e-post. Kontrakter og enklere spørsmål skal besvares samme dag, eller senest innen neste arbeidsdag, sier Anne Cathrine Hunstad, leder for Juridisk avdeling i Tekna.
Teknas medlemstall øker stadig, og med det øker pågangen til juridisk vakt. Derfor blir det enda viktigere å bruke de juridiske ressursene på best mulig måte.
– Vi skal fortsette å gi medlemmene minst like god hjelp som før, forsikrer Hunstad.
Ingen endring for tillitsvalgte
Tillitsvalgte i virksomhetene kan fortsatt ringe direkte til Tekna. Her blir det ingen endring. Mange tillitsvalgte får alvorlige saker i fanget, der det haster å få kontakt med Teknas rådgivere.
Kontaktinfo til rådgiverne for henholdsvis Tekna Privat, Tekna Kommune og Tekna Stat.